Program Edukacyjny KRUK. Tajemnice ścieżek kształcenia kompetencyjnego
- In Stock: out of stock
- ISBN: 978-83-232-3920-8 (PDF)
- DOI: 10.14746/amup.9788323239208
- Category: Open Access, Psychology and Education, E-books
- Year of publication: 2021
Publikacja porusza szeroko i niekonwencjonalnie problematykę kształcenia kompetencji miękkich młodzieży. Jej wyjątkowość polega na tym, iż oprócz niebanalnych programów i scenariuszy zajęć zawiera także bardzo wnikliwe i odkrywcze refleksje uczniów oraz nauczycieli uczestniczących w Programie Edukacyjnym KRUK. Realizatorzy programu dzielą się w książce także swoimi edukacyjnymi inspiracjami i zaskoczeniami. To sprawia, że jej lektura staje się dla Czytelnika refleksyjną, momentami smutną, częściej zabawną, ale zawsze odkrywczą podróżą pedagogiczną po ciekawych ścieżkach edukacji kompetencyjnej.
Wstęp
Szkoła latania z krukiem – mądrość, przenikliwość i silne skrzydła – Iwona Kukowka i Paweł M. Owsianny
Kurs realizacji projektów dla młodzieży
pt. „Mój konik, czyli jak poradzić sobie z kruczkami w osiąganiu własnych celów” – Iwona Kukowka,
Paweł M. Owsianny, Mateusz Gutowski, Małgorzata Burzyńska, Monika Kłos, Izabella Bartol
OPINIA MERYTORYCZNA
– Agnieszka Cybal-Michalska, Stanisław Czachorowski
1. POMYSŁ NA PROJEKT
1.1. Bezpieczna przestrzeń do eksperymentowania z samodzielnością
1.2. Jak puścić, aby nie wypuścić
1.3. Drogowskazy i marzenia
1.4. Ścieżki, którymi kroczyliśmy
2. PODZIAŁ STANOWISK
2.1. Mocny głos młodzieży
2.2. Szczypta refleksji wprost z serc tutorów
2.3. Czy z daleka widać lepiej? – kurs okiem nauczycieli
3. GARŚĆ KLUCZOWYCH SZCZEGÓŁÓW, CZYLI PROGRAM ZAJĘĆ
3.1. Formuła, miejsce i czas
3.2. Strategia nauczania
3.3. Ogólna podstawa programowa
3.4. Metody pracy dydaktycznej i wychowawczej
3.5. Środki dydaktyczne
4. PROJEKT ZMATERIALIZOWANY, CZYLI SCENARIUSZE ZAJĘĆ
4.1. Edycja stacjonarna kursu. Projekt „Zanikanie uczuć i emocji we współczesnym świecie”
4.2. Edycja zdalna kursu
Projekt „Empatia dla świata”
Projekt „Komunikuj się z sensem i… z sercem”
Projekt „Komunikacja wśród młodzieży i młodzieży z dorosłymi – problematyka społeczna, środowiskowa i technologiczna”
Projekt „Aktywny Krzyż”
Projekt „Mój alternatywny świat”
Szkolenia komunikacyjne dla młodzieży
pt. „Kruki i kruczki, czyli o komunikacji w przyrodzie, społeczeństwie i świecie wirtualnym”
– Iwona Kukowka, Paweł M. Owsianny, Mateusz Gutowski
OPINIA MERYTORYCZNA – Marek Kaczmarzyk
1. RÓŻNE OBLICZA KOMUNIKACJI
1.1. Dojrzewanie ku odpowiedzialności
1.2. Zabawa z procesem badawczym
1.3. Różne ścieżki prowadzą nas ku sobie
1.4. A w nagrodę… też nauka!
2. KOMUNIKATY PO SZKOLENIACH
2.1. Sygnały wysłane przez młodzież
2.2. Przesłanie prowadzących
2.3. Nauczycielski cynk
3. ZAPOWIEDZI I DEKLARACJE, CZYLI PROGRAM
3.1. Formuła, miejsce i czas
3.2. Strategia nauczania
3.3. Cele szczegółowe
3.4. Podstawa programowa
3.5. Metody nauczania
3.6. Środki dydaktyczne
4. RELACJA LUB, INNYMI SŁOWY, SCENARIUSZ ZAJĘĆ
4.1. Rozruch mentalny
4.2. Każdy inny, wszyscy równi
4.3. Wzywamy posiłki
4.4. Labirynt zagadek
Pedagogiczny Uniwersytet Drugiego Wieku – Iwona Kukowka, Paweł M. Owsianny, Mateusz Gutowski
OPINIA MERYTORYCZNA – Danuta Kitowska
1. VIVAT ACADEMIA!
2. EGZAMIN Z MISJI UNIWERSYTETU
2.1. Ocena wystawiona przez studentów i studentki
2.2. Spostrzeżenia i refleksje realizatorów
3. AKADEMICKI SYLLABUS, CZYLI PROGRAM ZAJĘĆ
3.1. Strategia nauczania
3.2. Ogólna podstawa programowa
3.3. Metody pracy dydaktycznej
3.4. Środki dydaktyczne
4. ŻYCIE UNIWERSYTECKIE, CZYLI SCENARIUSZE ZAJĘĆ
4.1. Sesje zajęciowe
4.2. Wizyta studyjna
4.3. Społeczno-naukowa konferencja pedagogiczna
Opis zastosowanych rozwiązań, wspierających dostosowanie programów do potrzeb uczniów i uczennic z niepełnosprawnościami – Danuta Kitowska, Anna Jakubowska
INSTYTUCJE WSPÓŁPRACUJĄCE
INSTYTUCJE ZAANGAŻOWANE W REALIZACJĘ
PROGRAMU EDUKACYJNEGO „KRUK”
BIBLIOGRAFIA
NOTKI O AUTORACH
The publication deals in a broad and unconventional manner with the issue of teaching soft competences to young people. It is unique in that it contains highly insightful and revealing reflections from students and teachers participating in the KRUK Educational Programme, as well as original programmes and lesson plans. The programme implementers also share their educational inspirations and surprises in the book. This makes it a reflective read, sometimes sad, and more often funny, but it is always a revealing pedagogical journey along the fascinating paths of competence education.
Detailed information | |
---|---|
Wprowadzenie | Download file |
|
|
Publication Version | e-book |
Language | polski |
Title (EN) | The KRUK Educational Programme: Secrets of Competence-Based Learning Paths |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
ISBN | 978-83-232-3920-8 (PDF) |
DOI | 10.14746/amup.9788323239208 |
Number of pages | 423 |